یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 12 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۳:۲۰:۴۰

نرخ اجاره VLCCها بالا می‎رود

باشگاه خبری فراساحل: نرخ اجاره کشتی‎های غول‎پیکر حمل نفت خام (VLCC) به بالاترین سطح خود در دو هفته گذشته رسید. کارگزاران کشتیرانی بر این باورند که نرخ اجاره کشتی‌های غول‎پیکر حمل نفت خام (VLCC) پس از آنکه روز پنجشنبه (12 فروردین 1395) به بالاترین سطح خود در دو هفته گذشته رسید، در هفته جاری ممکن است روند نامشخصی داشته باشد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین تایمز هر چند تاخیرهای بندری ممکن است موجب خارج شدن مقداری از ظرفیت در دسترس کشتی‌های نفتکش شود و نرخ اجاره  این کشتی‌ها را بالاتر ببرد، اما از سوی دیگر این احتمال نیز وجود دارد که اجاره کنندگان کشتی‎های نفتکش برای بالا نرفتن قیمت فعالیت خود را کاهش دهند. یک کارگزار نفتکش‌های بسیار بزرگ از سنگاپور معتقد است: "پیش‌بینی اینکه بازار به کدام سمت حرکت می‌کند کار سختی است. "وی افزود: "در ابتدای هفته پیش انتظار داشتم که با بالا رفتن اجاره‌ها فعالیت اجاره کننده‌ها  نیز کم شود اما این اتفاق نیفتاد."


خبرگزاری رویترز اعلام کرد که بر اساس اطلاعات به دست آمده از کشتی‎ها، اجاره یک فروند VLCC از خاورمیانه به سمت آسیا طی یک هفته گذشته بیش از 24 هزار دلار در روز افزایش یافته است. کارگزاران کشتی اعلام کردند با در نظر گرفتن این تحول، اجاره کنندگان هندی نفتکش‌ها ترجیح دادند طی هفته گذشته شش فروند سوئزمکس که کوچکتر و ارزانتر هستند را به جای سه فروند VLCC اجاره کردند. نرخ اجاره VLCC ها در هفته پیش پس از این افزایش یافت که کشتیرانی البحری عربستان و Unipec، و Glasford چین اقدام به اجاره کشتی‎های نفتکش بیشتری کردند. به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت یونیپک چین در هفته آخر ماه مارس امسال 20 فروندVLCC را اجاره کرد. البحری عربستان نیز هفت فروند نفتکش غول‎پیکر را اجاره کرد. شرکت کارگزاری Fearnley نروژ، در بیانیه‌ای اعلام کرد: "تاخیر بی‌اندازه در بنادر چین به ویژه در زمان تعطیلات عید پاک مسیحی، اجاره کنندگان کشتی را بر آن داشت که نفتکش‎هایی با برنامه مشخص اجاره کنند." نرخ اجاره  کشتی‎های نفتکش همچنین در مسیر غرب آفریقا به آسیا افزایش داشت که تقاضای زیاد چین برای نفت غرب آفریقا دلیل این افزایش عنوان شده است.



  کد خبر : 1395
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :